FAQ: Obrazy na płótnie



1. Jaką rozdzielczość powinno mieć moje zdjęcie i jak ją sprawdzić?

Najwyższą jaką Państwo dysponują. Aby sprawdzić rozdzielczość zdjęcia należy sprawdzić właściwości pliku ze zdjęciem. Jeżeli ma ono np. rozmiar 4000x3000 pikseli oznacza to, że zdjęcie ma rozdzielczość 4000x3000=12000000 czyli 12 megapikseli.
Przyjmujemy, że średnio dla obrazu o dłuższym boku 100cm potrzebujemy pliku o dłuższym boku 1200 pikseli. Jeżeli plik będzie miał mniejszą rozdzielczość niż wymagana, system nie pozwoli Państwu wgrać takiego zdjęcia. Jeżeli jednak będziecie Państwo zdecydowani to zrobić prosimy o kontakt z obsługą sklepu. Zbyt niska rozdzielczość pliku ze zdjęciem będzie oznaczała rozmyty, mało ostry obraz na płotnie.
Nie należy sztucznie powiększać rozdzielczości w programach graficznych (interpolacja), gdyż pomimo zwiększenia rozdzielczości zdjęcia jego jakość nie ulegnie poprawie.

2. Dlaczego czasem obrazy z katalogu o tych samych wymiarach mają różne ceny?

Wynika to z opłaty jaką ponosimy za zakup zdjęcia przed wydrukowaniem go na Państwa obrazie. Niektórzy autorzy zdjęć żądają wyższej opłaty za swoje prace od innych. Zawsze najtańszy będzie obraz z Państwa prywatnego zdjęcia.

3. Dlaczego niektórych obrazów nie można zamówić w dużych rozmiarach, a inne można?

Dzieje się tak ze względu na rozdzielczość zdjęcia z którego drukowany jest obraz. Zdjęcia w naszej bazie mają różne rozdzielczości. Zbyt duży obraz wydrukowany ze zdjęcia o zbyt małej rozdzielczości miałby zbyt niską jakość. Dlatego system uniemożliwia czasem wybranie zbyt dużych rozmiarów obrazu.

4. Czy mogę wgrać zdjęcie z komórki?

Jak najbardziej tak! Już od kilku lat smartfony mają już możliwość robienia zdjęć niezłej jakości. Jeżeli jednak dopiero planują Państwo zrobienie zdjęć aby wydrukować obraz na płótnie zalecamy użycie kompaktowego aparatu fotograficznego lub lustrzanki. Pozwoli to na uzyskanie lepszej jakości obrazu nawet przy takiej samej rozdzielczości pliku ze zdjęciem.

5. Chciałbym wydrukować obraz na płótnie ze zdjęcia kolorowego jako sepia/czarno-biały.

Podczas dodawania pliku ze zdjęciem w zakładce Twoje zdjęcie wystarczy kliknąć miniaturki sepia/czarno-białe aby dokonać zmian na zdjęciu docelowym. Klikając na strzałki można również zrobić odbicie lustrzane lub obrót zdjęcia.

6. Na zdjęciach wybieranych z katalogu jest znak wodny, czy będzie on widoczny na obrazie?

Nie. Znak wodny jest widoczny tylko w momencie wyświetlania miniaturki. Gdy złożą Państwo zamówienie plik ze zdjęciem zostanie zakupiony w pełnej rozdzielczości i nie będzie zawierał znaku wodnego.

7. Czy można złożyć zamówienie przez telefon/email?

Tak, ale w niektórych przypadkach może to wydłużyć czas realizacji zamówienia, dlatego zalecamy korzystanie z kreatora na stronie www.bajkoweobrazy.pl

8. Gdzie znajdę dane do przelewu?

VRDesign Radosław Smolka
ul. Holenderska 22c
75-430 Koszalin
nr konta mbank: 90 1140 2004 0000 3602 6464 4519
Dane do przelewu wyświetlają się również każdorazowo po złożeniu zamówienia 

9. Czy obrazy na płótnie należy oprawić przed powieszeniem?

Wszystkie nasze obrazy są naciągnięte na sosnową ramę, posiadają zawieszkę i są gotowe do powieszenia na ścianie bez dodatkowego oprawiania. Możliwe jest również dowolne oprawienie obrazu we własnym zakresie np. w pracowni.

10. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Najczęściej wynosi on 2-3 dni robocze, do 6 dni roboczych.

11. Czy jest możliwość odbioru osobistego?

Nie. Obrazy wysyłamy tylko za pośrednictwem kuriera.