Ambrosius Bosschaert
Kwiaty pędzla tego malarza są bardzo dokładnie odwzorowane, bogato i subtelnie kolorowane, a kompozycja jest staranna i symetryczna. Malarz był Flamandem i jego ulubionymi kwiatami były gatunki rodzime takie jak tulipany i cyklameny. Zauważono, że kwiaty na obrazach malarza często są przemieszane tzn. obok siebie w wazonie są kwiaty, które nie kwitną jednocześnie. Rodzi to podstawy aby sądzić, że malował je z pamięci lub posługiwał się wcześniejszymi szkicami. Najbardziej znane dzieło tego autora to "Bukiet na tle sklepionego okna" z 1620 roku. Bukiet jest umieszczony w niewielkim oknie a za nim widać krajobraz gór.
Ambrosius Bosschaert – Wazon z kwiatami
Edouard Manet
Był malarzem tworzącym w XIX wieku zbuntowanym przeciwko regułom sztuki akademickiej czyli hołdującej regułom antyku. Dał on początek impresjonistycznym spojrzeniom na malarstwo, które polegały na wykorzystaniu ostrego naturalnego oświetlenia, bezkompromisowej kolorystyce a także dynamicznym ujęciom. Edouard Manet skupił się na malowaniu martwej natury a w szczególności motywów kwiatowych.
Edouard Manet - Biały bez w kryształowym wazonie
Claude Monet
Był również przedstawicielem impresjonizmu, od jego obrazu "Impresja, wschód słońca" nawet wzięła się nazwa całego nurtu. Malarz ten malował kwiaty ale był szczególnie zafascynowany roślinami wodnymi- nenufarami. Stworzył cały cykl obrazów o tej tematyce, która jak mówił sam stała się jego obsesją.
Claude Monet- lilie wodne
Auguste Renoir
Najchętniej malował kobiety, dzieci i kwiaty. W swoich dziełach rezygnował z emocjonalnego i duchowego podejścia do tematu prac, zamiast tego posługiwał się harmonijnymi formami i barwami. Niektóre z jego dzieł wydają się być wręcz banalne. Wśród impresjonistów wypracował własny niepowtarzalny styl. Jego obraz z kwiatami "Bukiet" ma doskonale oddaną kolorystykę.
Pierre Auguste Renoir - Bukiet
Paul Gaugin
Był prekursorem malarstwa symbolicznego. W swoich pracach posługiwał się symbolem, jednocześnie deformując otaczającą rzeczywistość. Za pomocą obrazów chciał poszukiwać emocji i elementów lepszego świata. Nie oddawał on wiernie kolorów, ale naginał je do takich, które uważał za odpowiednie i pasujące do danej sceny. Podczas pobytu na Tahiti malował tamtejsze kobiety często w groteskowych kolorach.
Paul Gaugin - tahitańska kobieta