FAQ (najczęściej zadawane pytania): Obrazy na płótnie

1. Do czego służą drewniane kołki i zawieszka?

Kołki rozporowe służą do naciągnięcia płótna bezpośrednio przed powieszeniem obrazu. Obrazy szczególnie większych formatów są wysyłane z płótnem niezbyt mocno napiętym- aby zminimalizować uszkodzenia w transporcie. Na zdjęciach poniżej przedstawiono sposób w jaki należy wbić kołki rozporowe. Nie należy uderzać zbyt mocno młotkiem.

Zawieszkę można wbić na środku górnej ramy obrazu, jeżeli mamy kołek ścienny z haczykiem. Jeżeli mamy zwykły kołek ścienny z wkrętem nie musimy używać zawieszki, tylko powiesić obraz na wkręcie z kołka ściennego.

2. Jaką rozdzielczość powinno mieć moje zdjęcie i jak ją sprawdzić?

Najwyższą jaką Państwo dysponują. Aby sprawdzić rozdzielczość zdjęcia należy sprawdzić właściwości pliku ze zdjęciem. Jeżeli ma ono np. rozmiar 4000x3000 pikseli oznacza to, że zdjęcie ma rozdzielczość 4000x3000=12000000 czyli 12 megapikseli.
Przyjmujemy, że średnio dla obrazu o dłuższym boku 100cm potrzebujemy pliku o dłuższym boku 3600 pikseli. Jeżeli plik będzie miał mniejszą rozdzielczość niż wymagana, system nie pozwoli Państwu wgrać takiego zdjęcia. Jeżeli jednak będziecie Państwo zdecydowani to zrobić prosimy o kontakt z obsługą sklepu. Zbyt niska rozdzielczość pliku ze zdjęciem będzie oznaczała rozmyty, mało ostry obraz na płótnie.
Nie należy sztucznie powiększać rozdzielczości w programach graficznych (interpolacja), gdyż pomimo zwiększenia rozdzielczości zdjęcia jego jakość nie ulegnie poprawie.

3. Dlaczego niektórych obrazów nie można zamówić w dużych rozmiarach, a inne można?

Dzieje się tak ze względu na rozdzielczość zdjęcia z którego drukowany jest obraz. Zdjęcia w naszej bazie mają różne rozdzielczości. Zbyt duży obraz wydrukowany ze zdjęcia o zbyt małej rozdzielczości miałby zbyt niską jakość. Dlatego sklep ostrzega czasem przed wybraniem zbyt dużych rozmiarów obrazu.

5. Czy mogę wgrać zdjęcie z komórki?

Jak najbardziej tak! Już od kilku lat smartfony mają już możliwość robienia zdjęć niezłej jakości. Jeżeli jednak dopiero planują Państwo zrobienie zdjęć aby wydrukować obraz na płótnie zalecamy użycie kompaktowego aparatu fotograficznego lub lustrzanki. Pozwoli to na uzyskanie lepszej jakości obrazu nawet przy takiej samej rozdzielczości pliku ze zdjęciem.

6. Chciałbym wydrukować obraz na płótnie ze zdjęcia kolorowego jako sepia/czarno-biały.

Prosimy o kontakt, zedytujemy zdjęcie bezpłatnie.

7. Na zdjęciach wybieranych z katalogu jest znak wodny, czy będzie on widoczny na obrazie?

Nie. Znak wodny jest widoczny tylko w momencie wyświetlania miniaturki. Gdy złożą Państwo zamówienie plik ze zdjęciem zostanie zakupiony w pełnej rozdzielczości i nie będzie zawierał znaku wodnego.

8. Czy można złożyć zamówienie przez telefon/email?

Tak, ale w niektórych przypadkach może to wydłużyć czas realizacji zamówienia, dlatego zalecamy korzystanie z kreatora na stronie bajkoweobrazy.pl

9. Gdzie znajdę dane do przelewu?

VRDesign Radosław Smolka
ul. Holenderska 22c
75-430 Koszalin
nr konta mbank: 90 1140 2004 0000 3602 6464 4519
Dane do przelewu wyświetlają się również każdorazowo po złożeniu zamówienia

10. Czy obrazy na płótnie należy oprawić przed powieszeniem?

Wszystkie nasze obrazy są naciągnięte na drewnianą ramę, posiadają zawieszkę i są gotowe do powieszenia na ścianie bez dodatkowego oprawiania. Możliwe jest również dowolne oprawienie obrazu we własnym zakresie np. w pracowni.

11. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówień wynosi 3-7 dni roboczych.

12. Czy jest możliwość odbioru osobistego?

Nie. Obrazy wysyłamy tylko za pośrednictwem kuriera.

13. Co to jest Paynow?

Jest to bramka płatności Mbanku, działająca na takiej samej zasadzie jak Przelewy24, Payu itd.